Njemačka ne želi samo struju – Ulažu u održivost dizelaša i benzinaca
Njemačka ne želi samo električne automobile: Ozbiljno će ulagati u održivost dizelaša i benzinaca pomoću sintetičkih goriva!
Autor: Davor Andrić (HAK)
Uz sintetička goriva još ima nekoliko ključnih pitanja o načinu i isplativosti njihova dobivanja
Njemačka je zemlja autoindustrije, neki proizvođači bacaju sve karte na elektrifikaciju, a neki odbijaju posvetiti se samo tom projektu, odnosno pokušavaju i dalje diverzificirati pogone. Za razliku od konkurentskog Audija, BMW je odbio prekinuti razvoj motora s unutarnjim sagorijevanjem, a isto tako, Porsche razvija sintetička goriva jer očito vidi da suelektrični pogoni nekompatibilni s nekim od njegovih modela, kao što je legendarni 911. Njemačka vlada, kako se ispostavilo, također je prilično skeptična prema potpunoj elektrifikaciji.
Njemački ministar prometa Volker Wissing izjavio je da želi omogućiti razvoj i prodaju motora unutarnjim sagorijevanjem čak i nakon 2035., kada je krajnji rok za njihovo arhiviranju u povijest – prema odlukama Europske unije. Wissing je nastavio tvrditi da će to biti moguće zbog sintetičkih goriva, koja će smanjiti ugljični otisak vozila s unutarnjim sagorijevanjem.
– Ne možemo se oslanjati samo na električnu ili vodikovu mobilnost za budućnost – rekao je drugim europskim ministrima na neformalnom sastanku u blizini Pariza.
Wissingove izjave odražavaju izjave drugih zabrinutih vladinih dužnosnika diljem svijeta. Električni pogon se reklamira kao krajnje rješenje za višestruke oblike prijevoza, ali sve su veće muke povezane s ovim pogonom. Nedostatak infrastrukture za punjenje velika je prepreka, ali i adekvatna, etička i ekološki prihvatljiva opskrba metalima potrebnima za izradu baterija za električna vozila. Također postoji zabrinutost da teža komercijalna vozila nisu prikladna za elektrifikaciju i da je infrastruktura za još čišće alternative, poput vodika, još veća logistička prepreka od izgradnje stanica za punjenje električnih vozila.
No uz sintetička goriva još ima nekoliko ključnih pitanja. Mogu li se razviti sintetička goriva s niskom emisijom i pristupačnom cijenom u dovoljno kratkom vremenskom roku kako bi se pružila realna alternativa potpunoj elektrifikaciji, to tek treba vidjeti.